"De vakbond voor iedereen"
word ook lid en profiteer van alle voordelen
Lid worden

Tip inzake aanvraag gezondheidsverklaring bij medische rijbewijskeuring 75+ B/E, Tarieven voor ABW-leden bij diverse keuringen en keuringsocaties in Limburg per 1 juli 2021 14-06-2021

Beste ABW-leden, Als u 75 jaar bent dan krijgt u van de RDW een brief waarin staat dat u een gezondheidsverklaring moet invullen en er moet een keuring plaatsvinden.
Gezondheidsverklaring
De RDW geeft in die brief aan dat u deze gezondheidsverklaring kunt invullen op de website www.cbr.nl/gezondheidsverklaring.
Maar doet u deze gezondheidsverklaring via de website aanvragen, dan moet u ook via internet betalen. De ervaring leert dat een aantal – met name oudere - leden noch over een computer noch over internetbankieren beschikken en dat het vaak lastig voor hen is om deze gezondheidsverklaring online aan te vragen. Ze moeten vaak anderen lastig vallen om hen hierbij te helpen, en ook vragen om voor hen te betalen. Maar wat heel veel mensen niet weten is dat in veel gemeentes deze formulieren gezondheidsverklaring ook te verkrijgen zijn. U kunt bij het afhalen van deze gezondheidsverklaring meteen cash of via de pin betalen. U dient wel vooraf een afspraak te maken bij de gemeentes. Dus hoeft u dan ook niemand lastig te vallen om voor u te betalen. Wilt u bij het invullen van deze gezondheidsverklaring geholpen worden, dan kunt u als lid uiteraard bij onze vakbond terecht. We helpen u gratis daarmee! Nadat het formulier gezondheidsverklaring is ingevuld en opgestuurd naar het CBR krijgt u bericht van het CBR. Hieruit blijkt of u wel of niet een afspraak kan maken voor de medische keuring bij een keuringsarts.

Medische keuringen
Rijbewijskeuringsarts heeft nu haar eigen afsprakenbureau. U kunt voortaan via het nieuwe telefoonnummer 085-0180800 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur) direct bij Rijbewijskeuringsarts een afspraak inplannen, via het nieuwe e-mailadres afspraken@rijbewijskeuringsarts.nl of online via https://rijbewijskeuringsarts-mobiel.nl Let op dat u bij de keuze van de organisatie klikt op Vakbond ABW, want alleen dan komt u in aanmerking voor het scherpe tarief van de onderstaande keuringen. U ontvangt per e-mail een bevestiging van www.rijbewijskeuringsarts.nl Let op! Pas na ontvangst van deze bevestiging is uw afspraak definitief!

Tarieven diverse keuringen en tarieven (per 1 juli 2021)
Op de website www.rijbewijskeuringsarts.nl vindt u ook uitgebreide informatie over alle keuringen die ze verrichten en de betreffende tarieven.
Vakbond ABW heeft voor de onderstaande medische keuringen een scherp tarief bedongen.

Rijbewijskeuring Bedrag
Rijbewijskeuring 75+ B/E € 45,00
Rijbewijskeuring 75+ groot € 65,00
Rijbewijskeuring groot C/D/E € 60,00
Rijbewijskeuring medisch B/E € 65,00
Taxipas keuring € 65,00

LET OP: Laat de keuring ruim voor de datum dat het rijbewijs verloopt plaatsvinden. Het is vaak heel druk bij het CBR en dan duurt de afhandeling erg lang. Het CBR hanteert een wachttijd van maximaal 4 maanden. De rijbewijskeuringslocaties per 1 juli 2021 in Limburg staan in alfabetische volgorde in onderstaand schema.
Gemeente Adres

Roermond Groene Kruis Gebouw
Westhoven 5
6042 NV Roermond