Binnenkort verschijnt het eerste nummer van Vizier in het nieuwe jaar 2023, de Voorjaarseditie. 30-01-2023

Beste ABW-leden,

Binnenkort verschijnt het eerste nummer van Vizier in het nieuwe jaar 2023, namelijk de Voorjaarseditie.
Het is wederom een mooie full colour editie geworden met 17 pagina's over zeer actueel vakbondsnieuws.
Welke interessante artikelen staan er in deze eerste voorjaarseditie van Vizier?

Column van onze voorzitter ‘Dit wil ik met u delen…‘
In deze editie van Vizier staat de voorzitter in zijn column stil bij de onrustige start van 2023 vanwege de vele stakingen. Ook passeren vele onderwerpen de revue zoals het nieuwe pensioenstelsel, de nieuwe koopkrachtberekeningen van het Nationaal Instituut voor Budgetverlichting (Nibud), de onrust bij DSM n.a.v. de publicatie van het artikel in NRC met als titel “De verdwenen pensioen-miljoenen van DSM” en de immense aandacht in de pers voor de verontrustende ontwikkeling bij het pensioenfonds PDN en de rol van de werkgever DSM Nederland, de nieuwe vakbondsbestuurder Ralph Thomas bij Vakbond ABW en de voorbereidingen op de Belastingservice van de ABW die op 6 maart a.s. start.

Belastingservice ABW-leden IB 2022

Beëindiging dienstbetrekking Walter Kunstek, vakbondsbestuurder bedrijvenwerk

Ralph Thomas, de nieuwe vakbondsbestuurder bedrijvenwerk

Dankwoord Will Kapell

Checklist Belastingservice IB 2022

Special Minimumloon en Sociale Verzekeringen per 1 januari 2023

CAO Nieuws

- Eindbod Dalli de Klok B.V. Hoensbroek
- Onderhandelingsresultaat Mondi Heerlen
- Onderhandelingsresultaat cao Banden- en Wielenbranche
- Onderhandelingsresultaat cao Betonproductenindustrie

Voor u gelezen:
- Nieuwe wetten en regelingen per 1 januari 2023.
- Werk & Inkomen
* Inkomstenbelasting, Verhoging arbeidskorting, thuiswerkvergoeding, Reiskostenvergoeding, Inkomsten uit sparen en beleggen en Toeslagen
- Energie & Wonen
* Prijsplafond
- Wonen
* Jubelton, Startersvrijstelling, Inkomen van thuiswonende jongeren onder de 27, Één energiebesparende maatregel, Zonnepanelen en Hypotheekrenteaftrek
- Zorg
* Zorgpremie, Eigen risico, Vitamine D-pillen, NIPT-test, Herstel van corona-infectie
- Justitie & Veiligheid
* Spreekrecht
- Veiligheid
* Helmplicht voor mensen die zich via een snorfiets en deelscooter vervoeren.
- Accijns
* Auto, reizen & vliegen, sigaretten, rooktabak en sigaren
- Misleidende aanbiedingen verdwijnen.

Het nieuwe Nederlands Mijnmuseum
Een delegatie van de Vakbond ABW bezoekt dit museum in Heerlen en doet verslag van haar bevindingen.

Wij feliciteren
Hierin feliciteren we de jubilarissen die in de maanden februari, maart, april en mei 2023 25, 40, 50 en 60 jaar lid zijn van de Vakbond ABW.

Overleden
Een overzicht van de leden die overleden zijn in de afgelopen maanden.

Nieuwsgierig, ga op 7 februari a.s. naar onze website en klik op het Tabbald "Vizier" om Vizier 1-2023 te lezen.

Tip: Ook andere nummers van Vizier (vanaf 2004) kunt u raadplegen/lezen via:

Héél veel leesplezier!

De eindredactie