Weblog hoofdbestuurders

Opletten met vroegboekkorting na het boeken van een vakantiereis

Ik had een vakantiereis geboekt voor 2 personen naar Jamaica.
Op deze vakantie was vroegboekkorting van toepassing.

7 weken voor vertrek nogmaals gekeken wat de prijs was en tot mijn verbazing zag ik dat de geboekte reis van mij voor 2 personen bijna €400,- goedkoper werd aangeboden.
Telefonisch contact opgenomen met de reis aanbieder en bovenstaande gemeld. Ik vroeg wat het annuleren zou kosten en men vroeg mij waarom ik wou annuleren. Bovenstaande gemeld aan de reisorganisatie.
Na wat discussie onderling bood de reisorganisatie mij een gratis upgrade van de geboekte kamer aan (upgrade van zijzeezicht naar zeezicht ) en een gratis voucher voor eten en drinken op Schiphol. Tevens zou ik een nieuwe factuur ontvangen.
De nieuwe factuur was inderdaad aangepast. De restant betaling van de geboekte reis was aangepast.

5 weken voor vertrek wederom op de website gekeken en wat constateer ik? De reis wordt nog eens € 250,- goedkoper aangeboden.
Wederom telefonisch contact opgenomen met de reisorganisatie.
Ook deze keer na overleg (heb ongeveer 25 minuten in de wacht gestaan ) heb ik een aangepaste factuur ontvangen.
We waren natuurlijk blij, want met 2 telefoontjes was de reis toch € 650,- goedkoper. Dat hadden we toch verdiend.

3 weken voor vertrek wederom op de website gekeken en wat constateer ik? De reis wordt nog eens € 220,- goedkoper aangeboden.
Wederom telefonisch contact opgenomen met de reisorganisatie en gevraagd wat het annuleren zou kosten. Het annuleren op dat moment zou ons voor 2 personen € 960,- kosten.

Op de vraag hoe dit allemaal mogelijk is kreeg ik als antwoord dat de hotelorganisatie gemeld had dat er met de prijs gestunt diende te worden om meer kamers “aan de man” te brengen.
De reisorganisatie kon nu echt niets meer voor mij doen!!
Ik heb op dat moment tegen de reisorganisatie gezegd dat ze mijn geboekte kamer moesten upgraden van zeezicht naar juniorsuite zeezicht. Upgraden is namelijk gratis.
Alle kamers waren natuurlijk goedkoper geworden.

Na het upgraden ben ik uiteindelijk toch nog € 800,- goedkoper uit voor deze vakantie voor 2 personen.
Indien ik de eerst geboekte kamer later had geboekt had ik €870 bespaard.

Mijn ervaring hierover: controleer regelmatig of u niet te veel betaald heeft voor uw vakantie.
Last Minute bestaat niet meer. Dit is vervangen door aanbiedingskorting!

Peter van der Sluijs,
hoofdbestuurder.

« Terug
Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Meer informatie    OK